Шановні колеги!
26 листопада в Україні стартував третій сезон щорічного інтерактивного інформаційно-просвітницького проєкту #ЖивіПисьменники.
Його ініціатори — Український інститут книги та проєкт підтримки дитячого читання «BaraBooka, простір української дитячої книги».
Мета проєкту — популяризація читання сучасної літератури серед дітей та підлітків.
Цього
року в ініціативі #ЖивіПисьменники представлений широкий набір
інструментів для вдумливого читання з дітьми та роботи з текстом,
доступний на сайту проєкту. Серед новинок:
- рекомендаційні
матеріали для читання «#ЖивіПисьменники: дошкілля» з добіркою із 10
видань різних типів для дошкільнят, вправами, іграми, практичними
розробками методистів дошкільної освіти;
- друге видання посібника
«#ЖивіПисьменники. Батькам», створене в партнерстві з ГО «Смарт освіта»,
з описами 50 книжок, порадами психолога, ідеями для спільних ігор,
розрахованих на розширену аудиторію підлітків до 14 років;
- каталог «#ЖивіПисьменники: Хто вони?»,
де систематизовано біографічні та бібліографічні дані сучасних
українських письменників, які допоможуть розширити роботу з тими
письменниками, книжки яких сподобалися найбільше.
Проєкт доповнює серія відеороликів #ЖивіПисьменники з дитячими письменниками, які взяли участь у проєкті.
В рамках ініціативи організатори розробили Порадник для бібліотекарів, який стане у нагоді для підготовки та проведення заходів під час Національного тижня читання (13-19 грудня 2021 р.)
«Практика
показує, що „заохочувати до читання“ шкільною програмою — хибний і
часом шкідливий шлях. Адже замість допомагати дітям формувати життєві
моделі, що відповідають часу, тести програми зосереджують на соціальних
та психологічних шаблонах минулого. Це констатують і батьки, і вчителі, і
психологи, і самі школярі. Коли в поле
уваги дитини чи підлітка потрапляє твір про персонажів-однолітків,
актуальні виклики й теми, знайомі місця, а не про страждання й муки у
творах історії літератури, вони абсолютно по-новому дивляться на книжку й
на читання. Дати дітям можливості „оживити“ їхнє життя смислами
(технології вони опановують і без нас, дорослих) — ось покликання нашої
акції», — впевнена ініціаторка і
натхненниця проєкту Таня Стус.
Усі
інструменти для супроводу юних читачів команда проєкту вклала в
різноманітні зручні та легкі в користуванні формати: посібники,
відеоролики, презентації для завантаження, є підказки — QR-коди та
пропозиції інтерактивної комунікації. Проєкт розрахований для
використання як вчителями, бібліотекарями, видавцями, так і батьками.
Адже зацікавленість у
читанні в дитячому віці можна легко пробудити, якщо батьки знають, як
розповісти малюку про книжку.
Нагадуємо, що цьогорічний запуск ініціативи — уже третій поспіль, перший і другий відеосезони проєкту, запущеного 2019 року, доступні на Youtube-каналі УІК. А новини — на фейсбук-сторінці проєкту.
Немає коментарів:
Дописати коментар